Som udgangspunkt indordner vi vores teoretiske tilgang efter den tilgang som vores kunder ønsker. Såfremt kunderne ikke har specifikke ønsker, så bruger vi følgende tilgange:

 

Systemisk -narrativ:  

Alt hænger sammen. Såfremt man ændre et aspekt omkring et menneske, så kan det betyde at andre aspekter ændre sig. Det betyder at intet problem kun kan anskues og forstås isoleret, men at man er nødt til at medtænke sammenhænge og gensidige relationelle påvirkninger. Menneskelige problemer tilhører ikke individet, men opstår og vedligeholdes i sociale samspil og derfor må de også behandles gennem inddragelse af omgivelserne.

Systemisk tænkning bygger på et holistisk tankesæt (hvordan bruger man vaskemaskinen) og står i kontrast til de traditionelle analysemetoder, hvor systemet nedbrydes i enkeltdele som derefter analyseres (hvordan fungerer de enkelte dele i vaskemaskinen).

 

Det narrative perspektiv indebærer en forståelse af, at livet får mening gennem fortællinger, og at fortællinger med deres implicitte moral udgør et af livets grundvilkår. Det er fortællingerne, der organiserer vores livserfaringer og giver dem mening. 

Mennesker har aldrig kun en fortælling om livet. Der er altid mange forskellige fortællinger i spil, både hos det enkelte menneske og i systemet. Det narrative perspektiv indebærer, at livet opfattes som organisk. Der kan altid fortælles en anden historie. Forandringer kan ske gennem at introducere alternative fortællinger eller udvide de oprindelige.

 

Recovery:

Recovery er først og fremmest troen på, at mennesker kan komme sig over psykisk sygdom. Men recovery er også at se mennesket og ikke sygdommen. Recovery er at arbejde med relationer og ikke fokusere udelukkende på diagnoser.

 

Low arousal:

En af de mest effektive måder til at begrænse problemskabende adfærd på (fx udadrettet adfærd og trusler), er først og fremmest at være opmærksom på, at man ikke øger borgerens affekt og dernæst at man bruger affektsmitte til at dæmpe borgerens affekt. Derfor vil vi aldrig begynde, at hæve stemmen overfor en borger som hæver stemmen. Ved at vi taler roligt og har et afdæmpet kropssprog, skaber vi rammerne for at borgeren kan blive mere rolig og mere afdæmpet.

 

I denne sammenhæng er der meget kropssprog og mange skjulte non-verbale signaler som det er svært at styre. Derfor er det væsentlig nemmere at tale roligt og have et afdæmpet kropssprog, hvis man reelt ikke er bange. Det at kontrollere sit kropssprog og lade som om man ikke er bange, holder kun i en periode. I længden kræver det personale som ikke kun er fysisk, men som også er psykisk robust.

 

 

Firmaet blev stiftet i 2014. Vi har specialiseret os i robuste vikarer til det pædagogiske og sociale arbejdsfelt, men derudover er vi også autoriseret som vagtfirma. Det er lykkes for os, dels at skabe et firma som kunderne ser som en seriøs og fleksibel samarbejdspartner. Dels at skabe et firma, hvor medarbejderne er stolte over og glade for at arbejde. Vores vigtigst råstof er nemlig dygtige og engagerede medarbejdere!

Vi tager os godt af vores medarbejdere, så de kan tage sig godt af vores kunder!  Hvis man kombinerer dette statement med det faktum, at et privat firma skal hænge sammen økonomisk, så har man vores tilgang til at drive firma.

Vi har enkelte fuldtidsansatte, men størstedelen af vores medarbejdere er deltidsansatte og har jobbet i HRM Vikarservice ApS som et bijob. Denne kombination resulterer i en fleksibel organisationsform, hvor der efter behov kan skrues op eller ned for aktiviteterne.

 

Robust fagligt personale:

HRM Vikarservice ApS har specialiseret sig i robuste vikarer indenfor det sociale eller pædagogiske fagområde. Det er fx pædagoger; socialrådgivere, pædagogiske assistenter; social- og sundhedshjælpere samt ufaglærte med solid erfaring.  

Udover at der er tale om personale som har faglighed, så er der også tale om personale som har en baggrund som gør at de kan skabe tryghed og sikkerhed for både de ansatte og beboerne. Alle vores ansatte har praktisk erfaring med konflikthåndtering, sikkerhed og pædagogik.

Ved at tilføre os som en ekstra ressource, så vil det nuværende personale få mere tid til deres opgaver og I vil få reduceret sygemeldinger og personaleomsætning. Vores folk vil indgå på samme måde som vikarer normalt gør, dvs. under stedets leder og med udførelse af daglige arbejdsopgaver.

 

Vagter og dørmænd:

Vi er desuden autoriseret til at udøve vagtvirksomhed, herunder har vi en særlig tilladelse til at udøve beskyttelse af andre mennesker. Vi kan derfor tilbyde andre vagtvirksomheder at levere vikarer til traditionelle vagtopgaver, men vi kan også tilbyde dørmænd og vagter til natklubber, Jobcentre og firmaer.

 

Hvad er det vi kan?

Det vigtigste for os er, at sikre at alle kan føle sig trygge og i sikkerhed. Både borgere, personale og andre.

En af de mest effektive måder til at begrænse problemskabende adfærd på (fx udadrettet adfærd og trusler), er først og fremmest at være opmærksom på, at man ikke øger borgerens affekt og dernæst at man bruger affektsmitte til at dæmpe borgerens affekt. Derfor vil vi aldrig begynde, at hæve stemmen overfor en borger som hæver stemmen. Ved at vi taler roligt og har et afdæmpet kropssprog, skaber vi rammerne for at borgeren kan blive mere rolig og mere afdæmpet.

I denne sammenhæng er der meget kropssprog og mange skjulte signaler som det er svært at styre. Derfor er det væsentlig nemmere at tale roligt og have et afdæmpet kropssprog, hvis man reelt ikke er bange. Det at kontrollere sit kropssprog og lade som om man ikke er bange, holder kun i en periode. I længden kræver det personale som ikke kun er fysisk, men som også er psykisk robust.

 

Send en mail til os på: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 

Eller ring på (+45) 30 500 557